Pizza-Online

Pizza-onlinesta tilaat pizzat, kebabit ja muut herkut kätevästi!

Piilolinssit Lenswayltä

sunnuntai 18. joulukuuta 2016

Paahdettua rouhittu pellava

Joulukuun 18.päivä - terveyttä ja elinvoimaa rouhitusta pellavasta!


PAAHDETTU, ROUHITTU PELLAVA RUOKAVALIOSSA
Rouhittu paahdettu pellava helpottaa ravintoaineiden imeytymistä elimistössä.Pellava on hyvä proteiinin lähde ja sisätää kaikkia välttämättömiä aminohappoja.Pellavasta saa runsaasti omega-3 rasvahappoja, kuitua, magnesiumia ja lignaania.C- ja E-vitamiinit edistävät solujen suojaamista hapettumisstressiltä sekä edistävät aineenvaihduntaa.Suositeltava saanti on aikuiselle 25-35g päivässä.Sopii kaikille ja myös keliaakikoille ja vegaaneille.voidaan käyttää minkä tahansa ateriakokonaisuuden lisäkkeenä:

·       rahka
·       jugurtti
·       salaatit
·       jäätelö
·       leivonta

Ravintosisältö/100g:

Energiaa                                        2261 kj (540 kcal)

Rasvaa                                           41 g        

tyydyttyneitä rasvahappoja        4 g        

kertatyydyttymättömiä                6 g        

monityydyttymättömiä                31g

Hiilihydraatteja                            11 g        

joista sokereita                               5 g          

Ravintokuitua                               28 g   

Proteiinia                                       20 g                      

Suolaa                                            0 g

C-vitamiinia (15% päivän saantisuosituksesta)              12 mg

E-vitamiinia (38% päivän saantisuosituksesta)          4,6 mg

Magnesiumia (98% päivän saantisuosituksesta)      370 mg



Vitamiinipommi tai nopea smoothie aamun herätykseen paahdetusta rouhitusta pellavasta, tyrnistä, banaanista ja maidosta:

2 banaania
2dl maitoa
2 rkl paahdettua rouhittua pellava-tyrniä
(sokeria maun mukaan)

Aineet vaan blenderiin tai sauvasekoittimeen ja niin että menevät sekaisin. Kaada lasiin ja nauti.

Itse en sokeria lisännyt, banaanista tuli sen verran makeutta, jos maidottomana haluat käytä kaura, soija tai mantelimaitoa.

Lopputulos asteikolla 1-5, annan täyden 5. Juoma onnistui täydellisesti. Vaikka aikaisemmin en ole juuri tyrnin mausta pitänyt, mutta nyt tässä se ei juurikaan maistunut, johtuneen varmaan siitä että tuo paahdettu pellava on hieman pähkinän makuinen, joten saattaa hyvin tyrnin maku sulautua sen ansiosta joukkoon, mene ja tiedä. Pelkästään tyrnimarja muuten sisältää erittäin paljon c-vitamiinia. Ei ole aikaisemmin kuulunut lempimarjoihinin koska on erittäin karmean makuinen. Mutta nyt sain uuden makuelämyksen. Kiitos Lumina valmiista valmista paahdetusta rouhitusta pellavasta ja tyrnistä :)





Lähetä kommentti